Asfalt upłynniony

Asfalt upłynniony to bitum rozpuszczony w węglowodorze aromatycznym, nafcie lub innym rozpuszczalniku. Standardem jest rozgrzanie bitumu w celu obniżenia jego lepkości a następnie wymieszanie go z odpowiednią frakcją węglowodorową. Otrzymany w ten sposób roztwór bitumiczny znajduje zastosowanie jako materiał gruntujący, dodatek upłynniający do bitumu lub materiał służący jako warstwa gruntująca kruszywo przed nałożeniem kolejnych warstw asfaltu. W zależności od potrzeb końcowego klienta używany jest odpowiedni rozpuszczalnik.

Roztwory szybkowiążące

RC30

bitumer dokument

RC800

bitumer dokument

Roztwory średniowiążące

MC30

bitumer dokument

MC800

bitumer dokument

Skontaktuj się z nami!

Tel.: +48 793 707 350

Asfalt to materiał, który może przybierać różne formy oraz stany skupienia. Dzięki temu jest on tak wykorzystywany w różnych dziedzinach. Dobrze jest też dodać, że są różne rodzaje asfaltu, przez co można dostosować go do odpowiedniego zadania. Warto zatem bliżej poznać właściwości i zalety asfaltu, przez co będzie pewność, że użyje się dobrze dopasowanego rodzaju asfaltu.

Czym jest afsalt w płynie i na zimno?

Asfalt na zimno przede wszystkim cechuje się tym, że:

  • Jest wytrzymały,
  • Przynosi długotrwałe efekty,
  • Świetnie przylega do podłoża,
  • Może być używany przy skrajnych temperaturach,
  • Nie potrzeba używać specjalistycznych narzędzi do jego położenia.

Warto też wspomnieć, że płynny asfalt jest wykorzystywany w różnych dziedzinach, nie tylko w budownictwie. Można go używać również w przemyśle czy mechanice lub prywatnie w pracach przydomowych. Dzięki temu, że produkt ten jest tak uniwersalny, to może mieć powszechne zastosowanie.

Jak płynny asfalt jest transportowany?

Płynny asfalt wymaga wysoce wyspecjalizowanego procesu logistycznego. Ważne jest to, że na płynny asfalt źle wpływa długi czas przewozu. Dlatego też niezmiernie istotne jest to, by był to krótki czas tranzytu. Co więcej, to także niesamowicie ważne jest też przestrzeganie kolejności załadunków, pamiętając o tym, że szczególnie asfalty przemysłowe i asfalty drogowe klasyczne muszą być odpowiednio załadowane. Warto też zwrócić uwagę, że asfalty nie może być przewożony przed lub w kolejnym transporcie mas bitumicznych, zanim trafi na drogę. Usługi przewozu mas bitumicznych dobrze jest zlecać tylko firmom, które mają w tej dziedzinie odpowiednie wykształcenie. Warto też pamiętać, że nieodpowiednia temperatura wpływa na asfalty modyfikowane, czy też asfalty drogowe klasyczne oraz na asfalty przemysłowe. Zatem wzorowa terminowość oraz odpowiednio krótki czas tranzytu jest bardzo ważnymi cechami danej firmy przewozowej. Co ważne, to asfalty modyfikowane muszą być przewiezione w ciągu doby i jest to warunkiem koniecznym, aby można było użyć tego produktu. Dobrze jest te wspomnieć, że maksymalny czas, zanim asfalt trafi na drogę w przypadku produktu przemysłowego lub drogowego, to czas od załadunku do rozładunku może wynieść 48 godzin. Czas przewozu uzależniony jest zatem od rodzaju asfaltu i jakości mas bitumicznych, które na załadunku zostały odpowiednio ułożone. Transport wymaga komentarza eksperckiego udzieliła osoba, która jest odpowiedzialna za załadunek towarów. Najczęściej też za drogę masa bitumiczna i odpowiednio krótki czas tranzytu odpowiada dyrektor spedycji, który ustala i decyduje o przewozach w trans Polonia na drogach w kraju i za granicą. Dlatego też najlepiej jest, by w przeciągu doby płynny asfalt, którego transport jest tak ważny, by trafił do wskazanego miejsca. Dzięki temu, że asfalt przy użyciu odpowiednich kolejności załadunków trafi w świetnym stanie do każdego klienta, gdyż czas przewozu uzależniony będzie od tego, by produkty trafiły w konkretnym dniu do osoby zamawiającej asfalt, przez co nieodpowiednia temperatura w czasie przewozu nie będzie miała żadnego wpływu. Warto też dodać, że masa bitumiczna jest produktem przerobu, który powinien być transportowany w odpowiedniej temperaturze. Dobrze jest też pamiętać, by asfalt nie był ustawiony na krawędzi samochodu, gdyż może tam być nieco inna temperatura niż bliżej środka paki, która jest przygotowana do transportu.

O czym jeszcze pamiętać podczas załadunku i rozładunku asfaltów?

Dobrze jest też serwisować na bieżąco samochody, które są odpowiedzialne za przewóz asfaltu. Warto też, by każdy samochód był tak skontrolowany, aby zawierał także komentarza eksperckiego, udzieliła odpowiedzialna osoba za techniczną stronę auta, który będzie gwarantował pewność, że dany pojazd jest odpowiednio przygotowany do drogi i dostarczy produkty w przeciągu dobyUsługi przewozu mas bitumicznych wymagają wysoce wyspecjalizowanego procesu logistycznego, dlatego też ważne jest przestrzeganie kolejności załadunków i nieprzekraczanie czasu. Transport wymaga tego, by maksymalny czas, który jest wcześniej ustalony między klientem a firmą przewozową, był utrzymany. Dlatego też warunkiem koniecznym jest wzorowa terminowość i to, że zanim asfalt trafi do klienta, jest dokładnie sprawdzony i zabezpieczony, przez co nawet długą drogę masa bitumiczna pokona bez uszczerbku na jakości mas bitumicznych.

Asfalty modyfikowane, czy też asfalt na zimno jest produktem przerobu niesamowicie istotnym i ważnym, szczególnie w przemyśle budowlanym. Dlatego też niezmiernie istotne jest to, by nie był to długi czas przewozu, gdyż zwłaszcza asfalty modyfikowane muszą być bardzo szybko dostarczone.

Czytaj także: taśma dylatacyjna – producent, firma Bitumer